درباره ویرا جهان سیستم
- دسته: مرکز
مرکز مدیریت فناوری اطلاعات ITMI با هدف تبادل دانش و تجربه در حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات (IT Governance) در کشور تاسیس شده است. ITMI به عنوان اولین تک پنجره دانش و تجربه در کشور، بستر به اشتراک گذاری تجربیات موفق مشاوران، مدیران، متخصصان و کارشناسان فناوری اطلاعات میباشد.
در راستای هم افزایی دانش و تجربه و یادگیری از درسهای آموخته شده سازمانهای ایرانی از یکدیگر، تمام سعی و تلاش موسسین مرکز بر ایجاد مطالعات موردی (Case Study) ایرانی در حوزه راهبری فناوری اطلاعات و ارائه تجربیات موفق مدیران پیشرو متمرکز شده تا سنگ بنای تصمیمسازی و حرکت اثربخش سایر سازمانها به سمت بهره گیری از چارچوب های راهبری فناوری اطلاعات قرار گیرد.
مرکز مدیریت فناوری اطلاعات ITMI ارائه دهنده کلیه خدمات راهبری فناوری اطلاعات، شامل آموزش، مشاوره، اجرا، نظارت، تامین ابزارهای نرم افزاری و تامین جدید ترین اطلاعات و منابع با شعار”ITG Community Based Innovation” میباشد.
برای اولین بار دوره های بین المللی ITIL توسط مهندس گردش برای شرکت ایرانسل با همکاری شرکت بازل سوئیس در ایران برگزار شد. پس از برگزاری موفق این دوره ها، امکان برگزاری دورههایIT Governance با شرکت در آزمونهای بین المللی و ارائه مدارک بین المللی از موسسات EXIN وISACA برای نخستین بار در کشور فراهم شد. این مساله سبب شد تا بسیاری از مدیران و متخصصان فناوری اطلاعات IT در کشور با شرکت در این دوره ها با هزینه های به مراتب پایین تر از کشورهای نظیر امارات موفق به اخذ مدارک بین المللی ITIL و COBIT شوند. همزمان با مشاوره و اجرای پروژه های راهبری فناوری اطلاعات در سازمانها و شرکتهای داخلی، فرهنگسازی و آموزش این مفاهیم از طریق برگزاری دوره های IT Governance نظیر مدیریت امنیت اطلاعات(ISMS) و ITIL Service Manager ، Apollo 13 کارگاه شبیه سازی، معماری سازمانی (Enterprise Architecture) ، Risk IT و ... توسط برادران گردش ادامه یافت.
در راستای تلاشهای صورت گرفته طی 9 سال گذشته در جهت افزایش آگاهی های عمومی و رشد و توسعه دانش تخصصی راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات در کشور، برادران گردش تصمیم به تاسیس مرکز فناوری اطلاعات ITMI با هدف تبادل دانش و تجربه میان ذینفعان حوزه راهبری و مدیریت فناوری اطلاعات گرفته اند